بسیاری از فعالان در زمینه‌ی طراحی وب سایت ترجیح می‌دهند که از قالب‌های وردپرس استفاده کنند و تقریبا حدود 27 درصد ازکل وب سایت هایی که شما آنها را مشاهده می‌کنید با استفاده از وردپرس ایجاد شده اند. چرا که امکانات بسیار خوبی برای کاربران فراهم کرده است به طور مثال پلاگین‌های ارائه شده برای آن امکانات بسیار مفیدی را به سایت شما می‌دهد. همانطور که این ابزار طراحی وب توجه بسیاری از طراحان را به خود جلب کرده است، مورد توجه بسیاری از هکرها نیز می‌باشد. بنابراین چنانچه شما نیز وب سایت‌هایی را با استفاده از این ابزار راه اندازی کرده اید، باید مراقب باشید که کلیه‌ی جوانب امنیتی را رعایت نمائید تا وب سایت شما توسط هکرها دچار آسیب نشود. در ادامه با تراپی همراه باشید تا به برخی از مهم‌ترین نکات برای جلوگیری از هک شدن وردپرس را برای شما بیان کنیم.

معرفی برخی از نکات کلیدی برای جلوگیری از هک شدن وردپرس

1. اولین نکته در زمینه‌ی جلوگیری از هک شدن وردپرس این است که مطمئن شوید که نام کاربری شما ADMIN نباشد. علت آن است که این روزها افراد بسیاری هستند که از این نام کاربری استفاده می‌کنند و هکرها نیز برای هک کردن یک سایت اولین نام کاربری که مورد آزمایش قرار می‌دهند همین نام کاربری ADMIN می‌باشد. بنابراین چنانچه شما نیز هنوز از این نام کاربری استفاده می‌کنید بهتر است هم اکنون برای تغییر دادن آن اقدام نمائید. برای این منظور کافیست به داشبورد وردپرس تان لاگین کنید و به بخش کاربران بروید و یک کاربر جدید ایجاد کنید و نام کاربری جدید وارد نمائید، سپس سایر اطلاعات خواسته شده را نیز وارد نمائید، فقط توجه کنید که ایمیل آدرسی که این بار وارد می‌کنید باید متفاوت باشد. سپس از داشبورد وردپرس خارج شوید و مجدد با نا کاربری جدید وارد شوید. حالا مجددا وارد داشبورد شوید و به قسمت کاربران بروید و و اکانت ادمین قبلی را پاک کنید. در این جا نیز توجه کنید که قبل از کلیلک کردن دکمه‌ی نهایی، کلیه‌ی پست‌ها را به کاربر ادمین جدید اساین کنید.

جلوگیری از هک شدن وردپرس

2. دومین نکته از نکات مربوط به جلوگیری از هک شدن وردپرس  این است که از اکانت‌های ادیتور برای انتشار پست‌ها استفاده کنید. این یک اشتباه رایج است که بسیاری از مدیران از اکانت‌های ادمین برای منتشر کردن پست‌ها استفاده می‌کنند. در این صورت هکرها می‌توانند به راحتی به آنچه لازم دارند دست پیدا کنند و کافیست فقط پسورد شما را حدس بزنند تا بتوانند سایت شما را هک کنند. بنابراین توصیه می‌شود که از اکانت‌های ادیتور برای انتشار پست‌های خود استفاده کنید.

3. نکته‌ی سوم در مورد جلوگیری از هک شدن وردپرس این است که یک پسورد قوی انتخاب کنید. همانطور که می‌دایند پسوردی که انتخاب می‌کنید باید حداقل 8 کارکتر داشته باشد و ترکیبی از حروف کوچک، حروف بزرگ و اعداد در آن استفاده شده باشد. همچنین شما می‌توانید از تولید کنندهای پسورد قوی نیز برای ایجاد یک پسورد مناسب کمک بگیرید.

4. امکان تصدیق دو مرحله ای (2FA) را فعال کنید. 2FA یک لایه امنیتی جدید را برای شما در نظر می‌گیرد که سایت وردپرس شما را از حمله‌ی هکرها در امان می‌دارد. همانطور که از نام آن پیداست، متد 2FA نیاز به دو مرحله تائیدیه دارد تا شما بتوانید به سایت وردپرس خود لاگین کنید. این بدین معناست که ابتدا شما با یک نام کاربری و پسورد وارد می‌شوید و سپس یک کد احراز هویت برای شما ارسال می‌شود و با وارد کردن آن کد می‌توانید به سایت خود لاگین نمائید. البته در این زمینه چندین پلاگین مناسب نیز وجود دارد.

5. پشتیبان‌گیری و به روز رسانی منظم داشته باشید. زمانی که وردپرس به روز رسانی می‌شود یکسری گزینه‌ها به آن اضافه می‌شود که می‌تواند امنیت وب سایت شما را بالا ببرد و کار هکرها را دشوارتر می‌کند و علت اینکه توصیه می‌شود که مرتبا وب سایت وردپرس خود را به روز رسانی کنید نیز همین است. به علاوه شما باید تم‌ها و پلاگی‌ها یا افزونه ها را نیز مرتبا به روز رسانی کنید. البته توجه داشته باشید که قبل از اینکه برای به روز رسانی اقدام کنید باید از اطلاعات مهم و ضروری خود پشتیبان گیری نمائید. به این ترتیب نه تنها می‌توانید در روز مبادا از اطلاعات پشتیبان گیری شده استفاده نمائید، بلکه اگر درطی فرایند به روزرسانی به مشکل برخوردید می‌توانید از آن‌ها استفاده نمائید.

جلوگیری از هک شدن وردپرس

6. ازتم‌ها و پلاگین‌های محدود استفاده کنید. استفاده‌ی بیش از حد از پلاگین‌ها می‌تواند باعث کاهش سرعت سایت شما شود. به علاوه خطر حمله‌ی هکرها به سایت شما افزایش می‌یابد. بنابراین سعی کنید کلیه‌ی تم‌ها و پلاگین‌هایی که مورد نیازتان نیست را از وب سایت خود پاک کنید چرا که تنها غیرفعال کردن آن ها کافی نیست و همین پلاگین‌ها و تم‌های غیرفعال می‌تواند زمینه‌ای برای نفوذ هکرها به وب سایت شما باشد. بنابراین پلاگین‌های بلااستفاده را کلا پاک کنید.

حال که با مهم‌ترین نکات جلوگیری از هک وردپرس آشنا شدید، این نکات را مد نظر داشته باشید تا بتوانید تا جایی که ممکن است وب سایت خود را از خطر حمله‌ی هکرها محفوظ دارید.

از همراهی شما دوستان گرامی تا پایان این مقاله بسیار ممنون و سپاسگزاریم. در صورتی سوال یا مشکلی در ذهن شما وجود دارد حتما آن را با ما در میان بگذارید. همکاران ما در تیم تراپی آماده‌ی پاسخگوئی به سوالات شما عزیزان هستند.

تاریخ انتشار 30 بهمن 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر