زندگی در کشور کانادا رویای بزرگ بسیاری از مهاجران سراسر دنیا است و علت آن است که سیاست های در نظر گرفته شده برای مهاجران در این کشور بسیار ساده است. همچنین زندگی درکشور کانادا دارای استانداردهای بالایی است، نرخ جرم بسیار پائین است، موقعیت های شغلی و بسیاری شرایط خوب دیگر که در این کشور برای شهروندان و افرادی که دارای مجوز اقامت دائم در کانادا هستند در نظر گرفته شده است، آن را گزینه ای مطلوب برای داوطلبان مهاجرت به خارج از کشور کرده است. در این مقاله راهنمائی های لازم برای کار در کانادا را در اختیارتان قرار خواهیم داد، لطفا آن ها را به دقت مطالعه نمائید.

حتما  بخوانید : 

بورسیه تحصیلی کانادا

نمره آیلتس کانادا چقدر باید باشد؟

کار در کانادا

کار در کانادا

نکته ای در این جا باید به شما یادآور شویم این است که، در حال حاضر برای کار در کانادا بسیاری از مهاجران یک اشتباه بزرگ مرتکب می شوند و آن هم این است که، مجوز کار را به اقامت دائم ترجیح می دهند که این کار کاملا غلطی است. شما می توانید با استفاده از راهنمایی های لازم از تیم تراپی، در کانادا مشغول به کار شوید و در کنار آن از مزایا و حقوقی که برای شما در نظر گرفته می شود، لذت ببرید.

برای این منظور شما می توانید از طریق برنامه ی تنظیم شده ی ورود اکسپرس، اپلای کنید و پس از آن کلیه ی اطلاعات شما توسط  CIC ارزیابی می شود و فاکتورهای مربوط به کار و..را بررسی می کنند. این سیستم همچنین به عنوان یک پروتال کاری برای کارمندان کشورهای مختلف می باشد تا از میان آن ها انتخاب کنند.  

امروزه بیش از 60 برنامه ی مهاجرتی برای پذیرش، از طریق ویزای اقامت دائم وجود دارد. برخی از معروف ترین برنامه های مهاجرتی عبارتند از:

  • برنامه ورود اکسپرس: این برنامه محبوب ترین و سریع ترین راه برای اخذ اقامت دائم در کانادا است. برنامه ورود اکسپرس یک سیستم مبتنی بر امتیازدهی است که با توجه به عوامل مختلف مانند تحصیلات، سن، تجربه کاری، سازگاری، مهارت زبان و غیره فرد را ارزیابی می کند و برای او امتیاز در نظر می گیرد. پس از امتیازدهی به آن ها، داوطلبان در سیستم رتبه بندی جامع (CRS) رتبه بندی می شوند و فردی که رتبه ی بهتری به دست آورده باشد، یک درخواست (ITA) برای اقامت دائم در کانادا برای او در نظر گرفته می شود.
  • برنامه ی نامزدی استانی : هر استان درکانادا دارای برنامه مهاجرتی خاص خود، برای دعوت یک مهاجر توانا و ماهر جهت زندگی و کار در استان و کمک به آنها در توسعه استان می باشد. استان ها از طریق IRCC کنترل می شوند تا ویزای اقامت دائم را به نامزدهای انتخابی خود ارائه دهند. هر استان دارای مجموعه ای از الزامات و شرایط برای تعیین مهاجران جهت دریافت ویزای اقامت دائم می باشد. نامزدان می توانند مستقیما به اداره مهاجرت استان که می خواهند در آنجا مستقر شوند، درخواست دهند.
  • برنامه ی کارگران مار کِبِک : کبک دارای برنامه مهاجرتی متفاوت از سایر استان ها است که در دو مرحله ای داوطلبان می توانند اقامت دائم در این استان را بدست آورند. در مرحله ی اول ابتدا آن ها باید از اداره مهاجرت کبک (QSI) تأیید داشته باشند و در مرحله دوم برای اقامت دائم در استان کبک درخواست دهند.

کار در کانادا

حرفه های خاصی وجود دارد که در بعضی از استان های کانادا بسیار محبوب هستند و زمانی که فرد داوطلب تصمیم دارد در کانادا مقیم شود، باید به استان مربوطه منتقل شوند تا بتوانند مهارت های خود را برآورد کنند. در ادامه لیستی از حرفه ها و استان های متقاضی آن ها را برای شما آورده ایم:

کارشناسان IT : انتاریو، مانیتوبا، بریتیش کلمبیا و نوا اسکوشیا.

پرستار: تقاضای زیادی در نوا اسکوشیا.

حسابداری تخصصی : بریتیش کلمبیا، آلبرتا، ساسکاچوان، مانیتوبا و انتاریو.

مهندس نرم افزار : نوا اسکوشیا، ساسکاچوان، بریتیش کلمبیا و انتاریو.

وکیل : ساسکاچوان، آلبرتا و مانیتوبا.

صنایع غذایی : نوا اسکوشیا و ساسکاچوان

دوستان گرامی از اینکه با ما در مقاله ی" کار در کانادا "همراه بودید از شما کمال تشکر را داریم. لطفا سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 27 دی 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر