اخیرا مدیرعامل ریپل، برند گارلینگ هوس، در مصاحبه ای تحت عنوان "هر چیزی را از من بپرس" در یک نسشت با سرپرست بازاریابی ریپل، مونیکا لانگ، شرکت کرده است. در این نشست سوالاتی در مورد قوانین راه اندازی استارت اپ، وضعیت فعلی استارت اپ ها، ریپل و ...از وی پرسیده شد. در این نشست پر ماجرا ، در مورد  امنیت XRP  و اینکه آیا توکن اصلی ریپل، XRP امن است یا نه، بارها از وی سوالاتی پرسیده شد و مدیر عامل هم به صراحت اعلام کرد که XRP امن نیست. وی افزود، XRP کلا ربطی به کمپانی سازنده ی xCurrent و xRapid که جهت کاربردهای بین مرزی ساخته شده اند، ندارد. برند گارلینگ هوس ادعا کرد، برای این گفته ی خود دلایل پایه ای دارد که یکی از مهم ترین آن ها این است که اگر کمپانی ریپل تعطیل شود، برای تجارت با XRP در هزاران تبادل ارزی سراسر جهان  هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد و همچنان می توانند به کارخود ادامه دهند.

 با وجود اینکه مدیر عامل آن بارها اعلام کرده است که XRP ربطی به ریپل ندارد، شایعات زیادی وجود دارد که سازمان امنیت ایالات متحده و کمیته ی تبادلات ارزی، XRP را یک ارز دیجیتال امن معرفی کرده است. همانطور که بسیاری از طرفداران و علاقه مندان به ارز دیجتال می دانند، علت این است که ریپل دارنده ی بیش از 60 درصد کل ذخایر XRP است.

امنیت XRP

در خصوص امنیت XRP  ، دلیل اصلی که Coinbase و Gemini و دیگر تبادلات ارزی بزرگ برای قرار دادن XRP در لیست توکن های اصلی دچار تردید هستند، این است که تنظیمات آن هنوز با ابهامات زیادی مواجه است. اما چنانچه XRP در لیست یکی از بزرگ ترین تبادلات ارزی دیجیتال قرار گیرد، ارزش ان افزایش خواهد یافت و به یکی از توکن های درجه یک ریپل تبدیل می شود.

طبق گزارش "کوین دو" متعصبان ارز دیجیتال، معتقدند که XRP نباید جز ارز دیجیتال غیر متمرکز ثبت شود، چرا که بسیاری از مهم ترین فاکتورهای مرتبط با تبادلات ارزی توسط آن عملی نمی شود. به طور مثال XRP با بانک همکاری می کند که این بر خلاف خواسته ی ساتوشی ناکاموتو است. ساتوشی ناکاموتو مخترع گمنام بیت کوین است. اما به طور کلی مدیرعامل ریپل اعلام کرده است که XRP  نا امن است و تنها راهی که برای فعالان ارز دیجیتال باقی می ماند این است که صحبت مدیر عامل را بپذیرند.

نظر شما چیست؟ لطفا با سایر دوستان در کامنت ها به اشتراک بگذارید.

تاریخ انتشار 16 دی 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر