ارزهای دیجیتال با هدف آسان شدن انجام امور مالی ایجاد شده اند. به همین دلیل انتظاری که از آنها می رود این است که شما بتوانید بیت کوین و یا هر ارز دیجیتال دیگری را به راحتی برای دیگران ارسال کنید، مانند پست کردن یک عکس در اینستاگرام! خبر خوب این است که به زودی با استفاده از تغییراتی که بنیاد آیوتا IOTA قول داده است، می توان کیف جدیدی به نام Trinity راه اندازی کرد که با توجه به سیستم جدید رمز نگاری بتوان انتقال ارز دیجیتال را به راحتی انجام پذیر کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با تراپی همراه باشید.

اینترنت اشیا یا همان آیوتا فناوری است که بر اساس رمزنگاری و بلاکچین البته به شکل سنتی کار می کند. اهمیت این فناوری در زندگی روزمره را با ذکر یک مثال آغاز می کنم. تصور کنید که شما دستگاه های الکترونیکی مختلفی در خانه خود دارید. مانند یخچال،کتری برقی، سیستم سرمایشی و گرمایشی و ... . طبیعتا برخی مواقع شما نیاز پیدا می کنید که از طریق فناوری های کنترل از راه دور بتوانید این سیستم ها را مدیریت کنید. به عنوان مثال قبل از اینکه به خانه برسید سیستم گرمایشی و سرمایشی خود را روشن کنید، کتری برقی تان را روشن نمائید تا با خوردن یک چایی خستگی روز را از تن به در کنید و ... . تمام این موارد شاید تا چند سال پیش، محال به نظر می رسید. اما جالب است بدانید که با استفاده از فناوری آیوتا می توان به تمام این سیستم های کنترل از راه دور دست پیدا کرد تنها اگر روش استفاده از این پروتکل های رمزنگاری شده را بدانیم.

آیوتا

چالش اصلی هنگام استفاده از فناوری آیوتا یا اینترنت اشیا چیست؟

توجه داشته باشید که برای برقراری ارتباط از راه دور با تجهیزاتی که در خانه دارید، نیاز به برقراری ارتباط اینترنتی است. حتما هم می دانید که هرجا اینترنت حضور داشته باشد، خطر حمله سایبری نیز وجود دارد. پس مهمترین خطر و البته چالشی که هنگام استفاده از آیوتا وجود دارد این است که سیستم شما توسط هکرها هک شود! در این صورت حجم زیادی از اطلاعات شخصی تان در اختیار سایرین قرار می گیرد، که احتمال سوء استفاده از آنها وجود دارد. در نتیجه چالش اصلی هنگام استفاده از این فناوری رمز نگاری شده امنیت پروتکل های مورد استفاده است.

ارتباط آیوتا با ارز دیجیتال چیست؟

جهت درک بهتر این ارتباط بهتر است که باز هم برای شما یک مثال بزنم. تصور کنید که یخچال هوشمند شما به تلفن همراهتان متصل است. اگر سنسورهای خاصی در این یخچال تعبیه شده باشد، یخچال می تواند به خودی خود متوجه شود که کدام اقلام در یخچال کم شده است و نیاز است که شما آنها را خریداری کنید. در نتیجه یخچال پیامی به شما ارسال می کنید تا لیست خرید را به شما یادآوری کند.

اما به نظرتان بهتر نیست که خود یخچال ارسال سفارش خرید را به شما بدهد؟! در این صورت پرداخت هزینه به عهده چه کسی است!؟ شما می توانید با استفاده از دو فناوری رمزنگاری ارز دیجیتال و همینطور آیوتا ، انجام امور روزمره زندگیتان را تا حد زیادی آسان کنید.

آیوتا

بر اساس گزارشی که بنیاد آیوتا ارائه کرده است، با استفاده از این فناوری می توان انجام هزار عملیات را در یک ثانیه بدون نیاز به استفاده از هزینه های اضافی مقدور ساخت. چرا که ارتباط دستگاه های آیوتا مسقیم به نودهای ارز دیجیتال با استفاده از  spiderweb ممکن می شود. با استفاده از این فناوری دیگر نیازی به پرداخت هزینه های انتقال بیت کوین که گاهی به بیش از ۵۰ دلار می رسد، نیست.

بنابراین با استفاده از این فناوری و همگام سازی دو مبحث ارز دیجیتال با آیوتا می توان انتظار عملکرد بهتری را داشت. در ابتدا قرار است این رویکرد جدید را تنها برای انجام کارهای کوچک پیاده سازی کنند و سپس برای امور دیگر نیز توسعه دهند.

با استفاده از کیف پول IOTA Trinity که فعلا تنها در نسخه بتا موجود است، شما می توانید رمز خودتان را داشته باشید و از ارز اولیه آیوتا که همان MIOTA است نگهداری کرده و معاملات روزمره خود را انجام دهید. هدف این است که با استفاده از این کیف پول جدید، انتقال و خرید با ارز دیجیتال MIOTA به سادگی امکان پذیر شود.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا روزی می رسد که بتوان با استفاده از فناوری آیوتا و سایر ارزهای دیجیتالی خرید و انتقال را به سادگی انجام داد؟

تاریخ انتشار 23 آذر 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر