بر اساس تحقیقات بانک Federal Reserve و سنت لوئیس که در تاریخ 11 ژوئن منتشر شد، ارائه ی رقابتی آلت کوین ها احتمالا باعث کاهش شدید قیمت انواع ارزهای دیجیتال خواهد شد. این ارزهای دیجتال شامل بیت کوین (BTC) نیز می شود. در زمینه ی افزایش عرضه ی آلت کوین و تاثیر آن بر سایر ارزهای دیجیتال، مطالبی منتشر شده است اما قبل از آن بهتر است به طور مختصر شما را با ارزهای دیجیتال آلت کوین و BTC آشنا کنیم.

معرفی ارز دیجیتال آلت کوین

به غیر از بیت کوین، هزاران ارز دیجیتال هستند که جز گروه بیت کوین هستند که با عنوان " آلت کوین ها" یا "جایگزین بیتکوین"، شناخته می شوند. به طور مثال اتریوم، ریپل و..آلت کوین ها از جنبه های گوناگون با بیت کوین متفاوت هستند. برخی از آنها یک مدل اقتصادی متفاوت یا روش توزیع ارز مختلف دارند، مانند آلت کوین هایی که به تمام شهروندان یک کشور داده می شود. با این وجود برخی از آلت کوین ها هستند که برای سرمایه گذاران ارز دیجیتال چندان جذاب نیستند. تعداد بسیار زیادی از آلت کوین ها به راحتی برخی از پارامترهایی که چندان ارزشی ندارند را پر رنگ می کنند، یا پارامترهایی را پیشنهاد می دهند که به نظر مهم می آید اما در حقیقت اینگونه نیستند. به طور مثال اگر یک آلت کوین بیشترین مقدار کل ارز را به خود اختصاص دهد، به این معناست که هر واحد ارزی به طور جداگانه، ارزش کمتری دارد. اگر یک آلت کوین یک بلوک را زودتر پیدا کند، به این معناست که یک تراکنش به تائید بیشتری برای یک سطح امنیتی مشابه نیاز دارد.

معرفی ارز دیجیتال بیت کوین

BTC مخفف بیت کوین ها است. بیت کوین نوعی ارز دیجیتال یا یک سیستم مالی آنلاین است. بیت کوین ها برای ارزیابی های امنیتی از کریپتوگرافی استفاده می کنند. کریپتوگرافی، بیت کوین ها را از محاسبات جعلی در امان می دارد. کریپتوگرافی برای بیت کوین این امکان را فراهم می کند که بتواند به طور مستقل از بانک مرکزی عملیات خود را انجام دهد.

افزایش عرضه ی آلت کوین

اصطلاح بیت کوین از دو کلمه ی بیت و کوین تشکیل شده است. BTC همچنین به عنوان واحد بیت کوین شناخته می شود. تراکنش های بیت کوین ها از یک کیف پول بیت کوین به کیف پول دیگر بیت کوین امکان پذیر است و برای انجام تراکنش با بیت کوین ها، به هیچ واسطه ای نیاز نیست. هر کیف پول بیت کوین، دارای یک داده ی محرمانه به نام seed است که نیاز به امضای یک تراکنش بیت کوین برای بازکردن آن کیف پول خاص بیت کوین دارد.

افزایش عرضه ی آلت کوین ها باعث کاهش ارزش بیتکوین (BTC) می شود

حال که با اصلاحات ارزهای دیجیتال بیت کون و آلت کوین آشنا شدید به بیان ادامه  گزارشات ذیل افزایش عرضه ی آلت کوین و تاثیر آن بر سایر ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین خواهیم پرداخت.

درگزارشی که در 11 ژوئن منتشر شد، در دو نقطه نظر بیان شده است: عده ای از سرمایه گذاران ارز دیجیتال بیت کوین معتقدند که عرضه ی بی نظیر و افزایش تقاضا باعث افزایش قیمت BTC می شود، عده ای دیگر می گویند، قیمت BTC به صفر کاهش می یابد. اما محققان معتقدند که : احتمال دارد قیمت BTC در آینده بین این دو رنج تغییر کند.

تحقیقات نشان داده است که قیمت BTC  به دلار ایالات متحده، بستگی دارد به نرخ تبادلات آلتکوین. به گفته محققان، نمودارها نشان می دهد که افزایش عرضه آلت کوین ها قیمت بیتکوین را تغییر نخواهد داد. با این حال، بر اساس این گزارش، Bitcoin دارای ارزش پایه ای است که مانع از کاهش قیمت آن به صفر خواهد شد. نتایج این تحقیق گویای این مسئله می باشد که : با وجودی که احتمال کاهش قیمت Bitcoin به صفر وجود نخواهد داشت، احتمال افزایش عرضه ی آلت کوین در رقابت با Bitcoin در بازار سرمایه گذاران، احتمالا فشار قابل توجهی را بر قدرت خرید تمام ارزهای دیجیتال، از جمله Bitcoin، خواهد گذاشت.

دوستان عزیز، از توجه و همراهی تان صمیمانه سپاسگزاریم. چنانچه با مطالعه ی مقالات ارائه شده به مشکلی برخوردید یا سوالی برایتان پیش آمد، حتما آن را با ما در میان بگذارید. منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم.

تاریخ انتشار 02 بهمن 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر