اینکه بتوانید برای کسب و کارخود یک سرمایه گذار جذب کنید، تجربه‌ی بسیار خطیر است و این مسئله می‌تواند با ریسک زیادی همراه شود. در حقیقت شما در این زمان در دوران آسیب پذیری در شغل و حرفه‌ی خود به سر می‌برید. بنابراین قبل از آنکه فردی رابه عنوان یک سرمایه گذار برای استارت اپ خود جذب کنید، بهتراست با مهم‌ترین نکات در مورد جذب یک سرمایه گذار آشنا شوید. با تراپی همراه شوید تا شما را با این نکات آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید :

بودجه استارت اپ را از کجا تامین کنیم؟

تاثیر ارزش گذاری استارت اپ ها بر میزان سرمایه شرکت

با انواع سرمایه گذار در دنیای کسب و کارها آشنا شوید

سرمایه گذار فرشته یا سرمایه گذار اصلی یکی از مهم‌ترین منابع ارجاع برای سرمایه گذار خطر پذیر یا اهل ریسک (VC) ، می باشد. به طور کلی سرمایه گذاران فرشته می‌خواهند شرکت‌هایی که در آن سرمایه گذاری می‌کنند سرانجام سرمایه بیشتری کسب کنند و شرکت‌های حقوقی می‌خواهند که مشتری‌های آن‌ها بودجه محکمی را بدست آورند و تبدیل به مشتری‌های وفادار شوند.

اما اگر امکان دسترسی به هیچ یک از این نوع سرمایه گذاران برای شما وجود ندارد، می‌توانید ترفندی به کار برید بتوانید یک سرمایه گذاری را جذب کنید که با یک سرمایه گذار خطرپذیر مرتبط باشد.

جذب یک سرمایه گذار

نکاتی که برای جذب سرمایه گذار برای استارت اپ خود باید بدانید

اینکه شما بتوانید یک سرمایه گذار خوب جذب کنید باعث می‌شود بتوانید در زمینه‌ی کاری خود بسیار هدفمند و حساب شده پیش بروید و پس از مدتی به امنیت مالی برسید. پس نکاتی را که در ادامه خواهیم گفت، به دقت مطالعه کنید.

سایز بازار

سایز بازار یکی از مورادی است که برای یک سرمایه گذار بسیار اهمیت دارد و شما باید در هنگام جذب سرمایه گذار به این نکته توجه داشته باشید.

در این زمینه شما به هیچ عنوان نباید تصور کنید که سرمایه گذار VC بازار کار شما و سایز آن را به خوبی می‌داند وآن را درک کرده است. برای آن سرمایه گذار این شرایطی را فراهم کنید تا بتواند تصویری از کار شما داشته باشد و این سوال را از خود بپرسد که آیا در صورت سرمایه گذاری در این شرکت، سرمایه اصلی به صندوق سرمایه باز خواهد گشت یا نه.

تیم

بعد از اینکه سرمایه گذار شما برای سوال اول پاسخی پیدا کرد و برای سرمایه گذاری در شرکت شما در مرحله ی اول قانع شد، باید در مرحله ی بعد از خود بپرسد که برای چه می خواهم با این تیم کار کنم؟ در واقع VC ها به دنبال این هستند که به یقین برسند که آیا تیمی که قرار است با آن کار کنند را به درستی انتخاب کرده اند یا نه. بنابریان سعی کنید از مهارت ها و توانایی تیم استارت اپی خود اطلاعات کافی در اختیار سرمایه گذار قرار دهید. توجه به تیم استارت اپی نیز از دیگر نکات برای جذب یک سرمایه گذار است.

محصول

نکته‌ی بعدی در مورد جذب یک سرمایه گذار در مورد محصولات شما است. هیچ سرمایه گذار VC از شما انتظار ندارد که به طور کاملا هوشمندانه نیازهای بازار را تشخیص دهید و محصولاتی ارائه دهید که بدون هیچ مشکل، بتواند به کلیه‌ی نیازهای بازار پاسخ دهد. اما در کل از شما این انتظار را خواهند داشت که برنامه‌ی اولیه‌ای برای تولید محصولات خود داشته باشید.

جذب یک سرمایه گذار

ورود به بازار و جذب مشتری

بسیاری از سرمایه گذاران مایلند بدانند که شما چگونه به جذب مشتری خواهید پرداخت. آن‌ها می‌خواهند بدانند که آیا شما برای فروش محصول خود نیرو استخدام می‌کنید و آیا میانگین فروش محصولات شما می‌تواند به گونه‌ای باشد که برای کسب و کار شما سودآوری داشته باشد؟ و اینکه آیا قصد دارید مشتریان خود را از طریق بازاریابی برندتان جذب کنید؟ این‌ها همه‌ی سوالاتی است که سرمایه گذار باید به پاسخ صحیحی از آن‌ها برسد تا بتواند در مورد سرمایه گذاری در کسب و کار شما به اطمینان کافی برسد. این نکته از دیگر نکاتی است که برای جذب یک سرمایه گذار باید در نظر داشته باشید.

بیشتر بدانید : معرفی بهترین اپلیکیشن های مناسب کسب و کار 

این‌ها مهم‌ترین نکاتی است که هنگام جذب سرمایه گذار باید به آن ها توجه داشته باشید و سعی کنید تا در مورد سوالاتی که یک سرمایه گذار می خواهد درمورد آن ها به درک صحیحی برسد تا از مشارکت با شما اطمینان حاصل کند، پاسخ درستی بدهید.

بنابراین سعی کنید قبل از هر چیز ابتدا برای خودتان کلیه ی ابهامات را برطرف کنید و برای سوالاتی که ممکن است برای سرمایه گذار VC مطرح شود، پاسخ منطقی و درستی پیدا کنید، تا بتوانید او را نیز قانع کنید.

دوستان عزیز از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم. لطفا با ما در تماس باشید و سوالات و مشکلات خود را با ما مطرح نمائید. همکاران ما در تیم تراپی آماده‌ی پاسخگویی به کلیه‌ی سوالات شما عزیزان خواهند بود.

تاریخ انتشار 15 آبان 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر