شما تا چه حد با تکنولوژی بلاک چین آشنایی دارید؟ قطعا این واژه تا کنون بارها به گوش شما خورده است چرا که استفاده از آن بسیار گسترده شده است و دارای کاربردهای بسیاری است. فناوری بلاک چین فقط در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال کاربرد ندارد بلکه ادعا دارد که صنایع دیگر را نیز در بر خواهد گرفت و تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. به طور مثال فناوری بلاک چین در حوزه پزشکی، حمل و نقل و ... تاثیرگذار خواهد بود. در این مقاله قصد داریم در مورد تاثیر بلاک چین بر بخش مراقبت های بهداشتی مطالبی را بیان کنیم. لطفا با تراپی همراه شوید.

مختصری در مورد فناوری بلاک چین

به طور کلی می‌توان گفت که تکنولوژی بلاک چین یک نوع پایگاه داده است که در آن داده‌ها به این صورت ذخیره می‌شود که : مشخص می‌کند چه کسی در معاملات شرکت کرده است و چگونه محتوای بلوک‌ها دستخوش تغییرات شده است.

تاثیر بلاک چین بر بخش مراقبت های بهداشتی

بیمارستان‌های بلاکچین

تاثیر بلاک چین بر بخش مراقبت های بهداشتی  شامل : مدیریت زنجیره تأمین ، تأیید اعتبار داروها ، واکسن‌ها و غیره و حتی ذخیره ایمن سوابق و پیام‌های پزشکی است. بسیاری از فن آوری‌های "سنتی" فعلی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تحت تاثیر تکنولوژی بلاک چین بسیار کارآمدتر ، بسیار مقرون به صرفه‌تر و حتی بسیار ایمن‌تر خواهد شد.

بیمارستان عمومی ماساچوست (MGH) یکی از اولین بیمارستان‌های بزرگ جهان است که شروع به کاوش در فناوری‌های blockchain کرده است. در ابتدای ماه دسامبر گزارشی ارائه شد، مبنی بر  همکاری بین MGH و MediBloc ، یک شرکت blockchain کره جنوبی که در ساخت راه حل‌های blockchain برای تهیه و ذخیره داده‌های بیمار توسط ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی فعالیت دارد.

تاثیر بلاک چین بر بخش مراقبت های بهداشتی

در این بخش از مقاله برای شما خواهیم گفت که چگونه بلاک چین می‌تواند بر بخش مراقبت های بهداشتی تاثیر بگذارد.

به گفته Coindesk ، سینو دا ، مدیر آزمایشگاه تصویربرداری پزشکی و محاسبات گفته است كه این مشاركت با مزایای بسیاری در زمینه‌های مختلف همراه خواهد بود. که عبارتند از :

"از تجزیه و تحلیل تصاویر پزشکی گرفته تا تبادل اطلاعات بهداشتی تا هوش مصنوعی و یادگیری ماشین با استفاده از فن آوری‌های پیشرفته مانند blockchain امکان پذیر است.

هدف از همکاری با Medibloc ، کشف پتانسیل‌های فناوری blockchain برای ارائه راه حل‌های ایمن برای تبادل اطلاعات سلامت ، ادغام برنامه‌های کاربردی مراقبت‌های بهداشتی در گردش کار روزانه و پشتیبانی از پلت فرم به اشتراک گذاری و برچسب گذاری برای توسعه مدل یادگیری ماشین است.

انتظار می‌رود که تا سال 2019 تعداد بیشتری از بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی با برخی حوزه‌های متمرکز پزشکی که اکنون شروع به ورود به صنعت بلاک چین کرده‌اند ، پیوند برقرار کنند. همچنین باید برخی از موارد مورد توجه VeChain را که در سال 2018 در زمینه همکاری با دولت چین اعلام شده است، برای کشف یک راه حل blockchain برای کمک به تهیه و ضبط پرونده برنامه واکسیناسیون کشورها، متمرکز شود. این به نفع مردم چین خواهد بود ، گویا با استفاده از فناوری VeChain ، بیماران به واکسیناسیون بهتر ، مداوم‌تر و ایمن‌تر دسترسی پیدا می‌کنند ، چیزی که در گذشته دستیابی به آن دشوار بوده است.

تاثیر بلاک چین بر بخش مراقبت های بهداشتی

طبق آنچه در این مقاله ذکر کردیم، هم اکنون متوجه شدید که چگونه فناوری بلاک چین می‌تواند بر بخش مراقبت های بهداشتی تاثیر گذار باشد. و تاثیر بلاک چین بر بخش مراقبت های بهداشتی می تواند شرایط بهتر بهداشتی درمانی را برای افراد جامعه به ارمغان آورد.

به طور کلی فناوری بلاک چین و فناوری هایی نظیر اینترنت اشیا می‌تواند بسیاری از جنبه‌های زندگی افراد را تحت تاثیر قرار داده و همچنین به طرز چشمگیری باعث صرفه جویی در وقت و هزینه‌های آن‌ها خواهد شد. به علاوه بسیاری از مشکلات در بخش مراقبت های بهداشتی که در گذشته همه با آن روبرو بوده‌اند را مرتفع خواهد کرد.

در این مقاله سعی کردیم شما را با تاثیر بلاک چین بر بخش مراقبت های بهداشتی و سلامتی آشنا نمائیم. امید است آنچه ارائه شد مورد توجه و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

دوستان گرامی، چنانچه پس از مطالعه مقالات ما با سوال یا مشکلی برخورد کرده‌اید، می توانید با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. همکاران ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن به کلیه‌ی سوالات شما عزیزان پاسخگو خواهند بود.

از اینکه همواره با ما همراه و همگام هستید از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم. لطفا با ما در تماس باشید. منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم.

تاریخ انتشار 31 شهریور 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر