در این مقاله قصد داریم به معرفی یکی دیگر از انواع ارزهای دیجیتال، با نام زدکوین (Zcoin)  بپردازیم. زدکوین ، یا XZC یا Zerocoin، یک کریپتوکارنسی (cryptocurrency) یا پول دیجیتالِ منبع باز غیرمتمرکز است که بر حفظ حریم خصوصی و گمنام سازی در حین انجام معاملات و تراکنش های انجام شده، متمرکز است.

برای انجام عملیات گمنام سازی به منظور حفظ حریم خصوصی کاربران، Zcoin از پروتکل های Zerocoin و Zeo-knowledge که جز مهم ترین و معتبرترین روش های رمزنگاری می باشند، استفاده می کند. با استفاده از زدکوین Zerocoin ، هیچ یک از سوابق تراکنش ها، با ارز واقعی مرتبط نمی شوند و تنها گیرنده و فرستنده از میزان ارز رد و بدل شده مطلع خواهند شد.

زدکوین

زدکوین چگونه کار می کند؟

همان طور که که پیش از این اشاره کردیم، Zcoin با استفاده از پروتکل های Zerocoin و با به کارگیری معیارهای Zeo-knowledge به منظور ارتقا سطح امنیت و ایمن سازی تراکنش ها، کار می کند. در ادامه نحوه ی پرداخت با Zcoin را برای شما عزیزان بیان کرده ایم، با ما همراه باشید.

عملیات پرداخت از طریق Zcoin : هنگامی که شما در حال ارسال یک تراکنش خصوصی هستید، فقط کافی است که میزان ارزی که قصد ارسال آن را دارید، انتخاب نمائید. توجه نمائید که حساب Zcoin شما، به صورت اتوماتیک کاهش می یابد و اعتبار حساب شما بر اساس میزان موجودی فعلی شما، تغییر خواهد کرد، و آنچه اهمیت دارد این است که هیچ اطلاعاتی از سابقه تراکنش فعلی باقی نمی ماند و هیچ شخص دیگری قادر به استفاده مجدد از آن تراکنش را نخواهد بود در واقع، زمانی که می خواهید یک تراکنش خصوصی ایجاد کنید، می توانید هر مقدار از پیش پرداخت خود را به هر شخصی ارسال کنید، به طوری که هیچ اطلاعاتی از آن تراکنش باقی نماند که این خود یکی از برتری های زدکوین، نسبت به برخی از ارزهای دیجیتال می باشد. در تصویر زیر به اختصار به آن اشاره کرده ایم.

زدکوین

توجه نمائید که : واریز ارز دیجیتال از طریق زدکوین به حساب شخصی تان، به معنای قرار دادن ارز مورد نظر خود در یک فضایی امن خواهد بود که پس از آن شما قادر خواهید بود کلیه پرداخت های خود را از طریق آن انجام دهید و در صورت تکرار آن ها، هیچ خطری از لحاظ امنیتی برای تراکنش های انجام شده وجود نخواهد داشت چرا که هیچ یک از سوابق مربوط به تراکنش های قبلی باقی نخواهد ماند.

منابع رسمی زدکوین

منابع رسمی Zcoin

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد پول دیجیتال زدکوین، در این قسمت برخی از لینک های رسمی که به شما کمک می کند با اخبار Zcoin به روز باشید را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

توییتر Zcoin
وبلاگ زدکوین
Zcoin Github
زدکوین اسلک
زدکوین تلگرام

دوستان همراه چنانچه پس از مطالعه این مقاله، نیازمند دریافت اطلاعات بیشتری در مورد این نوع ارز دیجیتال می باشید، ما مطالعه مقاله ای در زمینه ی نحوه خرید Zcoin و انواع کیف پول آن را با عنوان انواع کیف پول zcoin  به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم. امید است مطالب ذکر شده برای شما سروران مفید واقع شود.

تاریخ انتشار 28 فروردین 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر