برنامه‌ی Diversity Lottery   که به عنوان گرین کارت لاتاری آمریکا (USA Green Card Lottery) نیز شناخته می‌شود، در سال 1990 توسط Immigration Act طراحی شده است. هدف از طراحی و تنظیم این برنامه تنوع مهاجران به ایالات متحده بوده است. هر سال حدود 55000 ویزای مهاجرتی برای مهاجرانی که اهل کشورهایی هستند که از آن جا کمترین تعداد مهاجر به آمریکا وجود دارد، در نظر می‌گیرد و در ماه اکتبر و نوامبر به صورت تصادفی و از طریق قرعه کشی، از سوی مرکز ملی ویزا از میان متقاضیات واجد شرایط که برای دریافت گرین کارت لاتاری آمریکا ثبت نام کرده‌اند، انتخاب و برای آن‌ها شرایط اقامت دائم در ایلات متحده فراهم می‌شود. آیا مایلید تا با گرین کارت لاتاری آمریکا آشنا شوید؟ در این مقاله تا پایان با تراپی همراه شوید.

بیشتر بدانید : 

گرفتن گرین کارت از طریق سرمایه گذاری

پرداخت هزینه شهروندی ایالات متحده (گرین کارت آمریکا)

متقاضیان دریافت گرین کارت آمریکا پس از آن که نام آن‌ها از طریق قرعه کشی مشخص شد و به اصطلاح برنده‌ی لاتاری شدند، یک مدت زمان کوتاهی فرصت خواهند داشت تا مدارک لازم را تهیه و آن ‌ها را برای مصاحبه در سفارت آمریکا، همراه خود داشته باشند.

گرین کارت لاتاری آمریکا

پس از انجام مصاحبه و ارائه‌ی مدارک، فرد می‌تواند در ایالات متحده آمریکا مشغول کار  و زندگی شود. همچنین او می‌تواند همسر و فرزندان زیر 18 سال را همراه خود به آمریکا ببرد.

شرایط دریافت گرین کارت لاتاری آمریکا

شاید این سوال برای شما عزیزان پیش بیاید که برای دریافت گرین کارت لاتاری آمریکا چه شرایطی لازم است و فرد متقاضی تحت چه شرایطی می‌تواند برای شرکت در لاتاری ثبت نام کند؟ در ادامه به بیان شرایط لازم برای شرکت در لاتاری ایالات متحده پرداخته‌ایم آن‌ها را به دقت مطالعه کنید.

  • فرد متقاضی، باید بومی یک کشور با نرخ مهاجرت کم در ایالات متحده باشد. (بنابراین قبل از ثبت نام، بررسی کنید که آیا کشور شما واجد شرایط است)
  • حداقل تحصیلات دبیرستانی داشته باشید. یعنی حداقل دارای مدرک دیپلم باشد.
  • اگر تحصیلات دبیرستانی را تکمیل نکرده است، باید حداقل دو سال سابقه‌ی کار در حرفه‌ای که دو سال نیاز به آموزش نیز دارد، داشته باشد، یا مدرک معادل مدرک دبیرستانی داشته  باشد. در واقع تاریخ دریافت این مدارک باید مربوط به حداقل 5 سال قبل از تاریخ برگزاری لاتاری باشد.
  • فرد شرکت کننده در لاتاری باید واجد شرایط تحت قوانین مشخص شده از سوی سازمان مهاجرت و ملیت (INA) باشد.

متقاضیان از چه کشورهایی مجاز به شرکت در لاتاری برای دریافت گرین کارت لاتاری آمریکا نیستند؟

در این بخش از مقاله برای شما عزیزان نام کشورهایی را آورده‌ایم که چنانچه متقاضی اهل این کشورها باشد، مجاز به شرکت در لاتاری می‌باشد.

برزیل- بنگلادش- چین (سرزمین اصلی ، از جمله ماکائو ، هنگ کنگ ، تایوان)- کانادا- کلمبیا- جمهوری دومینیکن- اکوادور- هند- هائیتی- جامائیکا- مکزیک- نیجریه- پاکستان- پرو- فیلیپین- کره جنوبی- ویتنام- انگلستان (به جز ایرلند شمالی / مناطق وابسته)

سوال دیگری که ممکن است برای شما عزیزان وجود داشته باشد این است که اگر متقاضی بومی کشوری باشد که حق شرکت در لاتاری را ندارد، آیا راه دیگری برای او  وجو دارد؟

پاسخ این سوال مثبت است، عزیزانی که جز کشورهای مشمول شرکت در قرعه کشی لاتاری نیستند، می‌تواند از طریق کشور محل تولد همسر خود اقدام کنند. در این صورت همسر متقاضی باید واجد کلیه‌ی شرایط شرکت در لاتاری باشد و پس از برنده شدن در قرعه کشی، از طریق ویزای DV-2 می‌تواند همسر و فرزندان خود را به آمریکا ببرد.

گرین کارت لاتاری آمریکا

در ضمن در صورتی که در قرعه کشی دریافت گرین کارت لاتاری آمریکا قرعه به نام شما درآید، از طریق ایمیل شما را مطلع می‌کنند.

بنابراین اگر کشوری که شما در آن متولد شده‌اید، در لیست کشورهای واجد شرایط شرکت در لاتاری و دریافت گرین کارت لاتاری آمریکا نیست ، اما همسر شما از کشوری است که واجد شرایط می‌باشد، همسر شما می‌تواند در قرعه کشی شرکت کند و سپس شما و فرزندانتان از طریق همسر خود به ایالات متحده مهاجرت کنید.

بیشتر بدانید : افزایش هزینه دریافت ویزای شینگن

گرین کارت لاتاری آمریکا چه مزیت‌هایی دارد؟

افرادی که در قرعه کشی گرین کارت لاتاری انتخاب می شوند ، از بسیاری از امکاناتی که به ساکنان دائمی اعطا می‌شود ، بهره مند می‌شوند. این موارد شامل مزایای تحصیلات و سلامتی ، فرصت‌های شغلی و ... می‌باشد.

به این ترتیب با گرین کارت لاتاری آمریکا آشنا شدید و اطلاعات لازم برای اقدام جهت شرکت در قرعه کشی را هم به دست آوردید، امید است مطالب ارائه شده مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. لطفا در صورت وجود هر گونه سوال یا مشکل با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. 

تاریخ انتشار 28 آذر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر