فعالان در زمینه‌ی استخراج بیت کوین و به طور کلی سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال، برای ذخیره‌ی آنچه به دست آورده‌اند، گزینه‌های متعددی پیش رو دارند ولی آن‌ها به دنبال یک جای امن برای نگهداری آن‌ها پس از استخراج ارز دیجیتال هستند. اما سوالی که وجود دارد این است که آیا امکان ذخیره این واحد‌های ارزی به صورت امن وجود دارد؟ در صنعت ارز دیجیتال با وجود هکرها و کلاهبرداران، چه اقدامی می‌توان در زمینه‌ی ذخیره پول رمزنگاری شده انجام داد به طوری که از هکرها، دزدان و کلاهبرداران ارز دیجیتال در امان بود؟ اگر شما یکی از فعالان سرمایه گذار در زمینه ارز دیجیتال هستید، توصیه می‌کنیم در این مقاله تا انتها با تراپی همراه شوید. ما راهنمایی‌های لازم برای ذخیره ارز دیجیتال را برای شما خواهیم گفت. لطفا با ما همراه باشید.

شما همراهان تراپی برای خرید انواع ارز دیجیتال کافیست روی باکس زیر کلیک کنید!

خرید ارز دیجیتال از تراپی

 

ذخیره ارز دیجیتال

معرفی امن ترین راه ها برای ذخیره ارز دیجیتال

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که در حوزه ارز دیجیتال وجود دارد، این است که متناوبا ارزهای دیجیتال مورد حمله هکرها قرار می‌گیرند و هر بار مبلغی بالغ بر ۲۰۰۰۰ دلار توسط کلاهبرداران ارز دیجیتال به سرقت می‌رود. علت این امر افزایش میزان بیت کوین نیست، بلکه علت اصلی پیچیدگی جرائم و اعمال کلاهبرداران در این زمینه می‌باشد. با این وجود کجا می‌توانیم ارز دیجیتال خود را ذخیره کنیم که امن باشد؟ در ادامه چند محل مناسب برای ذخیره امن ارز دیجیتال را برای شما ذکر خواهیم کرد.

کیف پول های کامپیوتری

واضح است که یکی از گزینه‌های مناسب برای ذخیره ارز دیجیتال در یک کیف پول مخصوص بر روی سیستم کامپیوتر شما است. اما در این مورد مشکلاتی وجود دارد از قبیل اینکه : اگر هر اتفاقی مهمی برای هارد دیسک شما بیفتد، دارایی شما به کل از بین می‌رود. یا اگر بعد از گذشت چند سال به سراغ آن‌ها بروید ممکن است دیگر ارزشی نداشته باشند. علاوه بر کیف پول‌هایی که روی لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی خود ذخیره می‌کنید، کیف پول‌های سخت افزاری نیز می‌توانند گزینه‌ی مناسبی باشند. این نوع کیف پول‌ها شبیه به USB هستند که به راحتی به کامپیوتر شما متصل شده و می‌توانید آن را در هر کجا که هستید با خود داشته باشید.

ذخیره سرد

راه دیگر برای ذخیره ارز دیجیتال آن است که در بانک آن را نگهداری کنید. اما مشکلی که برای این نوع ذخیره سازی و ذخیره در کیف پول سخت افزاری وجود دارد این است که زمانی که به بیش از یک مکان سفر کردید ،دیگر به ارز دیجیتال خود اجازه دسترسی نخواهید داشت. در شرکت‌ها افراد زیادی هستند که نیاز دارند به ارز دیجیتال دسترسی پیدا کنند و اینکه هر بار هر کدام از آن‌ها بخواهند به سرمایه خود دسترسی پیدا کنند، مجبور شوند که به بانک سر بزنند، کاری بسیار وقت گیر و زمان بر است.

ذخیره ارز دیجیتال

سرمایه خود را تنها در یک مکان ذخیره نکنید

یکی از راه‌های امن دیگر برای ذخیره ارز دیجیتال شما این است که هرگز کل سرمایه خود را در یک مکان ذخیره نکنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که زیاد در سفر به سر می‌برید و به دارایی خود نیاز دارید اما نمی‌خواهید آن‌ها در سیستم کامپیوتری‌تان مسدود شوند بهترین گزینه این است که در چند مکان مختلف آن‌ها را ذخیره کنید. اما مشکلی که وجود دارد این است که این روش ذخیره سازی هرگز تضمین این نیست که ارز دیجیتال شما مورد حمله هکرها قرار نگیرد، اما این روش خطر از دست دادن همه‌ی دارایی شما را کاهش می‌دهد. مشکل دوم این است که همواره باید همه‌ی پسوردها را به خاطر داشته باشید.

در این مقاله چند مورد از راه‌های ذخیره مطمئن ارز دیجیتال را برای شما ذکر کردیم، اما در کل باید بدانید که این بستگی به شما دارد که چه روشی را برای ذخیره سرمایه خود انتخاب نمائید. همچنین باید بدانید که اگر تاکنون منبعی از بیت کوین‌ها مورد هجوم هکرها قرار نگرفته‌اند، تضمیمنی وجود ندارد که در آینده نیز از خطر حمله آن‌ها در امان باشید؛ اما در هر صورت باید جوانب احتیاط را در مورد ذخیره سرمایه‌تان رعایت نمائید.

دوستان عزیز در این مقاله سعی کردیم تا مطالب کاربردی در مورد ذخیره ارز دیجیتال در اختیارتان قرار دهیم، امید است آنچه ذکر شد مورد رضایت شما واقع شده باشد. لطفا اگر مشکلی یا سوالی در ذهن دارید، آن را با ما در میان بگذارید. لطفا ما را از نظرات و پیشنهادات سازنده خود بهره مند سازید.

تاریخ انتشار 04 اسفند 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر