اگر تا کنون پرداختهای بین المللی انجام داده‌اید، حتما درگاه پرداخت اینترنتی پی پال را می‌شناسید. پی پال یکی از سیستم‌های پرداخت الکترونیکی است که استفاده از آن بسیار آسان است و این ویژگی باعث شده است که این سیستم پرداخت در میان صاحبان کسب و کار بسیار محبوب شود. شما به سادگی می‌توانید آدرس ایمیل پی پال خود را بدهید تا مبلغ مورد نظر به حسابتان واریز شود. اگر بخواهید به دوستان یا آشنایان خود پول انتفال دهید، فقط کافیست آدرس ایمیل پی پال آن‌ها را داشته باشید تا بتوانید برای آن‌ها مبلغی را ارسال کنید.  درگاه پرداخت پی پال برای کسب و کارهای مختلف نیز این امکان را فراهم کرده است تا بتوانند برای مشتریان خود  صورتحساب ارسال کنند، به پیگیری تراکنش‌ها بپردازند، حتی برچسب‌های شیپینگ را چاپ کنند و یا برای فروشندگان این امکان را فراهم کنند تا امکان پرداخت با کارت اعتباری مجازی در وب سایت خود داشته باشند. اما گاهی فروشندگان با مشکلاتی در مورد درگاه الکترونیکی پی پال مواجه هستند. علت چیست؟ پی پال برای مرتفع ساختن این مشکلات برای فروشندگان سیاست‌های خود را تغییر داده است. به منظور کسب اطلاعات در مورد سیاست های تغییریافته ی پی پال که هر فروشنده ای باید بداند، تا پایان این مقاله با تراپی همراه شوید.

سیاست های تغییریافته ی پی پال

چرا برخی از فروشندگان از پرداخت با پی پال کاملا رضایت ندارند؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوئیم که، پی پال از تکنولوژی و فناوری‌های لازم برای تشخیص کلاهبرداری و تقلب برخوردار است، اما تکنیک‌ها هنوز به فروشندگان مربوط می‌شود که به دام کلاهبرداری‌ها نیفتند. به این ترتیب که اگر فروشندگان به خوبی از اصطلاحات و شرایط تعیین شده از سوی پی پال آگاهی داشته باشند، پی پال تراکنش‌های آن‌ها را حمایت و محافظت خواهد کرد.

با این وجود در سیاست‌های پی پال تغییراتی صورت گرفته است که از تاریخ 7 می اجرایی شده است و کاربران پی پال باید آن‌ها را بدانند. در ادامه آن‌ها را ذکر کرده‌ایم. لطفا چنانچه شما دوست عزیز نیز از کاربران پی پال هستید، با دقت سیاست های تغییریافته ی پی پال را مطالعه کنید.

سیاست های تغییریافته ی پی پال را بشناسید

در این بخش از مقاله با سیاست‌های کاری پی پال که دچار تغییر شده‌اند آشنا خواهید شد.

اولین سیاست های تغییریافته ی پی پال : نرخ متغیر برای ارسال پول از طریق پی پال به اکانت‌هایی غیر از اکانت‌های ایالات متحده آمریکا

بر اساس آنچه گفته شده است، پی پال قیمت و نرخ کم را برای ارسال پول به دوستان و اعضای خانواده که دارای اکانت پی پال در یک کشور دیگر غیر از ایالات متحده هستند، 5 درصد کارمزد در نظر گرفته است بر اساس مبلغی که ارسال می‌کنید که حداقل 0.99 دلار و حداکثر 4.99 دلار برای هر تراکنش می‌باشد. پی پال اضافه کرد که هر تغییر قیمتی را که به کشور گیرنده بستگی داشت نیز حذف کردیم.

سیاست های تغییریافته ی پی پال

دومین سیاست های تغییریافته ی پی پال : تغییر نرخ مبادله ارز

پی پال نرخ تغییر ارز را به 3.25 درصد بیشتر از نرخ مبادله پایه در موقعیتی که شما در تراکنش پی پال یک ارسال کننده هستید، تغییر داد. همچنین زمانی که شما یک پرداخت کننده غیر آمریکایی هستید، پی پال تغییر ارز را برای شما انجام می‌دهد، بنابراین شما می‌توانید مبلغ اصلی را در تراکنش ببینید.

سومین سیاست های تغییریافته ی پی پال : دیگر پرداخت هزینه‌ای برای بازپرداخت صورت نمی‌گیرد

نحوه‌ی عملکرد پی پال در مورد بازپرداخت‌ها متفاوت شده است. اگر بازپرداختی قرار است برای شما صورت گیرد، چه به طور کامل و چه بخشی از کل، در قالب یک تراکنش برای خریدار یا یک کمک به خیریه، هیچ هزینه‌ای برای بازپرداخت در نظر گرفته نمی‌شود. اما هزینه‌ای که برای انجام تراکنش اصلی پرداخته‌اید به هیچ عنوان مسترد نخواهد گشت.

اگر محصولی را از طریق پی پال می‌فروشید، 2.9 درصد کارمزد از فروشنده کسر می‌شود. این هزینه‌ی معمول برای انجام تراکنش است که برای کارت‌های اعتباری هم در نظر گرفته می‌شود. با این وجود اگر فروشنده به هر دلیل نیاز به بازپرداخت هزینه به مشتری داشته باشد، این 2.9 درصد سود به فروشنده باز گردانده نخواهد شد، ولی در عوض برای بازپرداخت هزینه‌ای در نظر گرفته نمی‌شود. اما بهتر است که پی پال کاربران را از این موضوع آگاه کنند.

از اینکه همواره با ما همراه و همگام هستید از شما بسیار سپاسگزاریم. لطفا با ما در تماس باشید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 13 شهریور 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر