اگر شما جز آن دسته افرادی باشید که مرتب به نقل و انتقالات ارزی می‌پردازید و درگاه پی پال را برای این کار انتخاب کرده باشید، قطعا می‌دانید نرخ بهره‌هایی که پی پال مشخص کرده است قدری معقول و متعارف نیست و به خصوص زمانی که شما بخواهید تبدیل واحد ارزی انجام دهید، کارمزد زیادی از شما کم می‌شود و پی پال سود سرشاری از این بابت به دست خواهد آورد. در این مقاله در مورد میزان سود پی پال از تبدیل دلار به یورو و بالعکس مطالبی را عنوان خواهیم کرد. با تراپی همراه شوید.

بررسی میزان سود پی پال از تبدیل دلار به یورو و بالعکس

همانطور که می‌دانید حساب پی پال می‌تواند یورویی، دلاری و ... باشد و ممکن است شما از طریق حساب یورویی خود برای برداشت مبلغ دلار مورد نظرتان استفاده کنید. اما باید بدانید که در این تبدیل ارزی توسط پی پال مبلغی را متضرر خواهید شد.

سود پی پال از تبدیل دلار به یورو و بالعکس

چه کار کنیم که در استفاده از حساب پی پال متضرر و متحمل کارمزد زیاد نشویم؟

در کل باید بدانید زمانی که واحد ارزی اصلی پی پال از نوع یورو باشد ولی موجودی ارزی شما دلار باشد، برای برداشت هر مبلغ از موجودی‌تان باید تبدیل ارزی از یورو به دلار انجام شود. این فرایند شما را متحمل مبلغی به عنوان کارمزد خواهد کرد که نرخ آن توسط پی پال مشخص شده است و بیشتر افراد از این قضیه مطلع هستند که نرخ کارمزدهای پی پال ارزان نیست.

بنابراین به منظور اجتناب از پرداخت این کارمزدها، حتی الامکان از طریق حساب پی پال خود تبدیل ارزی انجام ندهید و سعی کنید اگر لازم داشتید که موجودی خود را تبدیل کنید، این کار را از طریق بانک انجام دهید.

در ادامه با ذکر یک مثال به محاسبه‌ی میزان سود پی پال از تبدیل دلار به یورو و بالعکس پرداخته‌ایم. همچنان با ما همراه باشید.

محاسبه‌ی سود پی پال از تبدیل دلار به یورو و بالعکس

گفتیم که اگر ارز مربوط به حساب مبدا و مقصد یکی نباشد، در این نقل و انتقال یک تبدیل ارز صورت می‌گیرد و مبلغی به عنوان کارمزد از حساب شما کسر می‌شود.

به طور مثال اگر حساب پی پال شما ، حساب دلاری باشد و بخواهید موجودی خود را از آن حساب به حساب دلاری خود انتقال دهید، این کار به طور مستقیم امکان پذیر نمی‌باشد و بانک باید این تبدیل را انجام دهد و معادل دلاری آن مبلغ را به حساب دلاری شما واریز کند. در ادامه مثال عددی آن را برای شما آورده‌ایم که مشخص کننده‌ی سود بسیار زیادی است که پی پال از این تبدیل ارز به دست می‌آورد.

این مثال، یک مثال واقعی از واریز 2500 دلار از حساب دلاری به حساب یورویی است، که یک بار توسط بانک انجام شده است و بار دیگر از طریق پی پال.

  • با واریز 2500 دلار به حساب یورویی از طریق پی پال، چیزی معادل  2171.92 یورو به حساب بانکی شما منتقل می‌شود.
  • با واریز 2500 دلار به حساب یورویی از طریق بانک، مبلغ خالص واریز شده معادل با 2216.06 یورو می‌باشد.

سود پی پال از تبدیل دلار به یورو و بالعکس

ملاحضه می کنید که در تبدیل ارز با استفاده از این دو روش، تفاوت کارمزد کسر شده، حدود 44 یورو می باشد. که این همان سودی است که نسیب پی پال می‌شود.

هم اکنون قطعا متوجه شدهاید که درگاه پرداخت‌های ارزی بین المللی پی پال چگونه تنها از طریق تبدیل واحدهای ارزی سود کلانی به دست می‌آورد و شما نیز متحمل هزینه‌ی زیادی برای هر نقل و انتقال ارز خواهید شد. بنابراین تا جای ممکن یا سعی کنید تراکنش‌های خود را طوری انجام دهید که نیاز به تبدیل واحد ارزی وجود نداشته باشد، یا اینکه سعی کنید در صورت نیاز، از طریق بانک این کار را انجام دهید.

گرامیان، در این مقاله شما را از سود سرشار پی پال از طریق تبدیل دلار به یورو و بالعکس در انتقالات ارزی مطلع کردیم و برای شما گفتیم که راه کار اجتناب از پرداخت این هزینه چیست. امید است مطالب ارائه شده مورد توجه و رضایت شما قرار گرفته باشد. همچنین می توانید برای تبدیل دلار پی پال به ریال، به صفحه فروش پی پال مراجعه کنید.

دوستان، اگر پس لز مطالعه‌ی مقالات با به سوال یا مشکلی برخورد کردید، می‌توانید با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلاتتان را با ما مطرح کنید. همکاران ما در تیم تراپی با کمال میل به کلیه‌ی سوالات شما عزیزان پاسخگو خواهند بود.

با سپاس فراوان از همراهی شما عزیزان.

تاریخ انتشار 06 دی 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر