با مطالعه‌ی مقالات قبلی تراپی، اکنون شما با بسیاری از ارزهای دیجیتال از قبیل : بیت کوین، اتریوم، TRX، XRP و...آشنا هستید. همچنین می‌دانید که هر کدام از آن‌ها کیف پول مخصوص به خود را دارا می‌باشد و نیز آموخته‌اید که استخراج ارز دیجیتال به چه صورت انجام می‌شود. آیا می‌دانید اروپا چگونه می‌خواهد در نقل و انتقالات پول به ایران کمک کند؟ در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا شما را با ارز دیجیتال پیمان که یک ارز دیجیتال ایرانی است آشنا نمائیم. قطعا شما دوست عزیز مشتاقید تا درباره‌ی این ارزدیجیتال بیشتر بدانید، پس با تراپی همراه باشید.

آشنایی با ارز دیجیتال پیمان

جمهوری اسلامی ایران به تازگی یک نوع ارز دیجیتال با پشتوانه‌ی طلا ارائه کرده‌است که آن را ارز دیجیتال پیمان نامیده‌اند. این ارز دیجیتال ثمره‌ی فعالیت چهار بانک ملی، ملت، پاسارگاد و پارسیان و شرکت ققنوس می‌باشد.

بر اساس گزارش مدیر شرکت ققنوس، ولی الله فاطمی، ارز دیجیتال پیمان دارایی‌های بانک‌ها را توکنایز خواهد کرد. توکن می‌تواند مانند یک کیف پول و کانال دارایی، در درون چرخه‌ی اقتصادی عمل کند. همچنین آن‌ها قصد دارند با استفاده از به کارگیری تکنولوژی، در این زمینه تراکنش‌های بانکی را سرعت بخشند.  

ارز دیجیتال پیمان

شرکت ققنوس می‌گوید: برای شروع، یک بیلیون واحد ارز دیجیتال پیمان ارائه شده است و در آینده‌ی نزدیک این ارز دیجیتال برای خرید و فروش بر روی ایران فرابورس، در دسترس قرار خواهد گرفت.

در واقع تفکری که در پس این قضیه وجود دارد این است که ایران ارز دیجیتال پیمان را ارئه می‌کند تا با حمایت دولت، این ارز دیجیتال به رسمیت شناخته شود و راهی باشد برای گریز از تحریم‌های ایالات متحده، چرا که تحریم‌ها مانع از این میشود که  ایران و شهروندان ایرانی بتوانند به انجام معاملات با سایر کشورهای جهان بپردازند. به طور مثال به علت تحریم‌های موجود، سوئیفت ایران را از استفاده از خدماتش محروم کرده است.

خرید ارز دیجیتال از تراپی

ارزهای دولتی پشتیبان، به عنوان جایگزینی برای سوئیفت

ایران برای جبران تحریم‌ها در سال گذشته، برنامه‌هایی برای ارائه‌ی ریال رمزنگاری شده اعلام کرد و بلافاصله بعد از دوره‌ی دوم تحریم‌ها رئیس بانک مرکزی اعلام کرد که جایگزینی برای سوئیفت ارائه می‌شود. چند هفته بعد ایران قراردادی را برای همکاری در بلاک چین روسیه و ارمنستان امضا کرد.

در فاز یک ارائه‌ی ارزهای دیجیتال دولتی، تنها برخی از ارگان‌ها از قبیل بانک‌های تجاری می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. در فاز دوم آن افراد دیگر نیز می‌توانند از آن استفاده نمایند.

همانطور که می‌دانید ایران برای پرداخت‌های بین المللی، صادرات یا پرداخت هزینه برای واردات از ارزهای دیجیتال حمایت نمی کرد. اما این حرکت می‌تواند ایران را بر اساس تکنولوژی بلاکچین در آینده، به سیستم پرداخت بین المللی متصل کند.

بانک مرکزی ایران قوانین مربوط به ارز دیجیتال را صادر میکند

پس از اینکه بانک مرکزی قوانین استفاده از ارز دیجیتال پیمان را ارائه داد، درست یک هفته بعد امکان استفاده از آن برای افراد مختلف فراهم می‌شود.

ارز دیجیتال پیمان

شرکت ققنوس با توجه به اینکه توکن اولیه‌ی ارزدیجیتال پیمان بر اساس طلا صادر می‌شود معتقد است که، می‌بایست ابتدا دارایی‌های ملکی به ویژه اموال بانک‌ها توکنایز شود و درفاز بعدی فرایند توکنایز کل دارایی‌ها را در بر بگیرد.

فاطمی می‌گوید، ارائه‌ی ارز دیجیتال پیمان با این هدف صورت گرفته است که ما بتوانیم داریی‌های منجمد را به چرخه‌ی اقتصاد مملکت وارد نمائیم و بتوانیم اقتصاد کشور را رونق بخشیم.

بسیاری از اقتصاددانان معتقدند که چنانچهدارایی‌های منجمد بتوانند قابلیت نقد پذیری پیدا کنند، ممکن است باعث به وجود آمدن تورم شود، اما عده‌ای دیگر معتقدند که چنانچه این نقدینگی‌ها در مسیر تولید به کار گرفته شوند، می‌تواند به تولید ارزش افزود ملی منجر شود و این باعث می‌شود که در راستای افزایش نقدینگی، تورم به وجود نیاید.

فاطمی بیان کرد که ما بانکداری الکترونیکی را بدون توجه به اثرات جانبی آن طراحی کردیم اما در مورد ارز دیجیتال باید به اثرات جانبی آن توجه بیشتری داشته باشیم. او می‌گوید، با توجه به اینکه بلاک چین ارزدیجیتال را یک ابزار بین المللی می‌داند، ما نیز باید بتوانیم به گونه‌ای از این بستر فراهم شده استفاده نمائیم که این فرصت برای ما تبدیل شود به راهی برای رشد و پیشرفت اقتصادی.

خرید ارز دیجیتال از تراپی

عزیزان همراه، در این مقاله ارز دیجیتال دیگری را برای شما معرفی کردیم که این بار این ارز دیجیتال در کشورمان ایران ارائه شده است. امید است در این مقاله توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را برای شما بازگو کنیم. از توجه و همراهی‌ تان بسیار ممنون و سپاسگزاریم. سوالات و مشکلاتتان را با ما در میان بگذارید. ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سوالات شما عزیزان پاسخ خواهیم داد.  

تاریخ انتشار 15 بهمن 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر