در دنیای ارزهای دیجیتال سرمایه گذاران باید با انواع اصطلاحات رایج و نیز تکنیک‌های موجود آشنا شوند تا در بازار سکه‌های رمزنگاری شده که سراسر ابهام است، با شکست مواجه نشوند. یکی از تکنیک‌هایی که خوب است در مورد آن بدانید، تکنیک سوئینگ تریدینگ (Swing Trading) یا تجارت شناور است. دارایی شناور یا دارایی سوئینگ یکی از تکنیک‌هایی است که به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد و با گذشت زمان باعث انباشته شدن سرمایه دیجیتالی بیشتری برای سرمایه گذار می‌شود. در حقیقت زمان یک عامل مهم و تعیین کننده در این تکنیک است و هر چه صبورتر باشید به سود بیشتری خواهید رسید. در ادامه با تراپی همراه باشید تا به نکات مفیدی در این زمینه اشاره کنیم.

آشنایی با تکنیک سوئینگ تریدینگ    

این تکنیک همچنین امن‌ترین راه برای به دست آوردن سود از سرمایه اصلی تان است می‌باشد. این تکنیک می‌تواند بیش از 3 برابر سرمایه اصلی در مدت زمان کوتاه، برای شما سود‌آوری داشته باشد. این خیلی عالی است اما با ریسک‌هایی نیز همراه است. اما همیشه به خاطر داشته باشید که اگر همیشه در سرمایه‌گذاری که انجام می‌دهید به روز باشید، می‌توانید از ریسک‌های موجود نیز اجتناب کنید.

سوئینگ تریدینگ

حال می‌خواهیم در مورد سوئینگ تریدینگ یا تجارت شناور برای شما مطالبی مفید را بیان کنیم که با استفاده از آن بتوانید به مقدار قابل توجه‌ای سود از سرمایه ارز دیجیتال خود به دست آورید. پس لطفا تا پایان این مقاله با تراپی همراه شوید.                                                 

توجه داشته باشید که در این تکنیک نیز مانند دیگر تکنیک‌های تریدینگ، اساس کار مبادله، بر خرید در لول پائین و فروش در لول بالا است.

تصور کنید که یک کیسه پول به ارزش 1000 دلار را بر روی یک تاب واقعی قرار داده‌اید و شروع به هل دادن تاب می‌کنید. هر بار که تاب را به جلو تکانمی‌دهبد و به سوی شما باز می‌گردد، 200 دلار با آن اضافه شده و بر می‌گردد. در تکنیک سوئینگ تریدینگ نیز چنین اتفاقی خواهد افتاد.

این را بدانید که نیازی نیست که تحلیل تکنیکال (TA) هر ارز دیجیتال را که انتخاب می‌کنید، به خوبی بدانید، تا بتوانید به سود برسید. تنها چیزی که نیاز است این است که شما نسبت به ارز دیجیتالی که انتخاب می‌کنید و قیمت آن، به روز باشید. در حقیقت هر روز باید اطلاعات روز را در مورد آن ارز رمزنگاری شده بدانید.

آنچه برای ما مهم است این است که از سرمایه‌ای که به سختی به دست آورده‌ایم و می‌خواهیم با آن سرمایه گذاری کنیم، به خوبی مراقبت کنیم. همچنین مدیریت زمان را نیز در راس کار قرار دهیم و از سرمایه‌ای که داریم بتوانیم با مبادله و ترید، ارز دیجیتال بیشتری به دست آوریم. و دقت کنیم که همه‌ی تخم مرغ‌ها را در یک سبد قرار ندهیم.

سوئینگ تریدینگ

سوئینگ لول (swing level) چیست؟

سوئینگ لول یک مبحث بسیار مهم در حوزه  ارز دیجیتال است و می‌تواند هشداری باشد برای ورود به بازار یا خروج از آن. در واقع در تحلیل تکنیکال نمودارهای تریدینگ، معمولا زمانی که شاهد یک روند رو به رشد هستیم، به دنبال این هستیم که سقف‌هایی بالاتر از سقف قبلی و کف‌هایی بالاتر از کف قبلی مشاهده کنیم.

اما زمانی می‌رسد که در انتهای یک روند صعودی، سقفی ساخته می‌شود که به اندازه‌ی سقف قبلی بالا نرفته است. اینجاست که اولین سیگنال منفی برای ما صادر شده است و شاید زمان خوبی برای خروج از بازار باشد. در چنین شرایطی روی آخرین کفی که داشته‌ایم یک خط رسم می‌کنیم و اسم آن خط را می‌گذاریم سوئینگ لول.

اگر نمودار ترید در آن قسمت که پائین تر از سقف قبلی بوده است، در نیمه‌ی نزولی خود به پائین آمده و خط سوئینگ لول را قطع کرد یا به اصطلاح خط روند را شکست، دومین سیگنال منفی برای شما صادر شده است و از آنجا که نباید تا جای ممکن خطرات را پذیرفت و بعد اقدام کرد، شما باید با دیدن اولین سیگنال منفی از بازار خارج شوید. اما زمانی که سوئینگ لول شکسته شد می‌توانیم به این نتیجه برسیم که نمودار ما دیگر به بالا بر نخواهد گشت و ما از این به بعد یک روند ریزشی خواهیم داشت.

بر عکس این اتفاقات در روند نزولی نمودار می‌تواند نوید بخش شروع افزایشی بازار باشد.

پس اگر روند رو به رشدی داشتید که سوئینگ لول آن شکسته شد، بدانید که شما به یک فاز نزولی وارد شده‌اید و باید از بازار خارج شوید.

از توجه و همراهیتان صمیمانه سپاسگزاریم.

تاریخ انتشار 12 شهریور 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر