دوستان عزیز، اگر به تازگی قصد کرده اید که به کشور آلمان سفر کنید، آیا به این مسئله اندیشیده اید که به محض ورود  به این کشور به طور مثال، برای رفتن به محل سکونت خود می بایست با سیستم حمل و نقل شهری در این کشور آشنا باشید. پس یکی از موارد مهمی که باید در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشید، در مورد سیستم حمل ونقل در این کشوراست که در این مقاله ما راهنمای حمل و نقل برای مسافران تازه وارد در آلمان را برای شما عزیزان بازگو خواهیم کرد. لطفا همراه ما باشید.

راهنمای حمل و نقل برای مسافران تازه وارد در آلمان

راهنمای حمل و نقل برای مسافران تازه وارد در آلمان ، به شما عزیزان کمک خواهد کرد تا به سیستم حمل و نقل شهری کشور آلمان آشنایی پیدا کنید که در ادامه نام برخی از آن ها را همراه با مهم ترنی ویژگی های آن ها برای شما ذکر خواهیم کرد. 

سیستم حمل و نقل محلی

شهرهای بزرگ آلمان دارای سیستم حمل و نقل عمومی بسیار کارآمدی  هستند. در شهرهای بزرگتر آلمان مانند برلین و مونیخ، اتوبوس ها، واگن های برقی، قطارهای U-Bahn (زیرزمینی، مترو) و S-Bahn (حومه) به یک شبکه واحد متصل می شود. در این سیستم حمل و نقل، تعرفه ها براساس مناطق یا مدت زمان سفر وگاهی اوقات نیز توسط هر دو مورد فوق تعیین می شود.. به طور کلی، بلیط ها می بایست مهر خورده باشد تا معتبر باشد. چنانچه شما بلیط معتبری خریداری نکرده باشید، جریمه خواهید شد.

دوچرخه

آلمانی ها عاشق دوچرخه سواری هستند.آن ها برای رفت و آمد، تناسب اندام و یا برای تفریح از دوچرخه استفاده می کنند. در بسیاری از شهر های آلمان، خطوط دوچرخه سواری اختصاصی وجود دارد. قانون کلاه ایمنی حتی برای کودکان وجود ندارد، هرچند که به دلایل روشن توصیه می شود که از کلاه ایمنی استفاده کنید. دوچرخه باید به یک چراغ سفید در جلو مجهز شده باشد و یک چراغ قرمز در پشت و چراغ های بازتاب کننده ی زرد رنگ نیز در روی پدال ها می بایست نصب شده باشد.

راهنمای حمل و نقل برای مسافران تازه وارد در آلمان

اتوبوس و واگن برقی

اتوبوس ها یک فرم عمومی از سیستم حمل و نقل عمومی هستند و تقریبا در تمام شهرها شبکه ای جامع دارند. رفت و آمد اتوبوس ها در فواصل زمانی منظم اجرا می شوند و خدمات در شب ها و تعطیلات آخر هفته محدود می شوند. در بعضی از شهرها در طول مسیرهای پر رفت وآمد برای اتوبوس های طرح شبانه برای سفر امن مسافران به خانه های شان نیز در نظر گرفته شده است. گاهی اوقات به عنوان مکمل سیستم اتوبوسرانی، از .اکن های برقی نیز استفاده می شود ، که معمولا سریع تر از اتوبوس ها می باشد. زیرا آنها در مسیرهای مشخص شده برای آن ها حرکت می کنند و عمدتا دیگر از ترافیک مستقل هستند.

S-Bahn

مناطق شهری مانند برلین و مونیخ دارای سیستم قطارهای حومه ای به نام S-Bahn هستند. این نوع قطارها بسیار سریع تر هستند و منطقه وسیع تر از اتوبوس ها یا واگن های برقی را پوشش می دهند اما متقاضی کمتری دارند. خطوط S-Bahn اغلب با شبکه راه آهن ملی ارتباط دارند و گاهی اوقات مراکز شهری را به یکدیگر متصل می کنند. خطوط اختصاصی S-Bahn به اختصار با "S" و شماره ی مربوط به آن (به عنوان مثال S1، S7) مشخص می شود.

تاکسی

کرایه ی تاکسی ها قدری گران است و با توجه به سیستم های حمل و نقل عمومی عالی که وجود دارد، استفاده از تاکسی ها، چندان توصیه نمی شود مگر اینکه شما عجله داشته باشید. (به خصوص اگر ترافیک سنگین باشد، سرعت تاکسی ها از اتوبوس و واگن های برقی نیز کمتر می شود.) کرایه ون ها  با نرخ پایه به عنوان ورودی و با احتساب کرایه برای هر کیلومتر از مسیر، تعیین می گردد. بعضی از رانندگان برای چمدان های بزرگ یا سفر شبانه کرایه اضافه تر می گیرند.

U-Bahn

قطار زیرزمینی (مترو) به عنوان U-Bahn در آلمان شناخته می شود و سریع ترین نوع سیستم حمل و نقل در شهرهای بزرگ محسوب می شود. نقشه ی مربوط به مسیرهای مختلف در همه ایستگاه ها نصب می شود و در بسیاری از موارد شما قادر خواهید بود از روی نقشه، مسیر مورد نظر خود را پیدا کنید. تکرار سفر در مسیرهای مختلف، بنا به تقاضای مسافران انجام می شود. بلیط های خریداری شده از دستگاه های فروش قبل از شروع سفر می بایست معتبر باشند. خطوط U-Bahn مخصوص با علامت 'U' همراه با یک شماره (به عنوان مثال U1، U7) مشخص می شود.

دوستان عزیز، با مقاله ای تحت عنوان " راهنمای حمل و نقل برای مسافران تازه وارد در آلمان " در خدمت شما بودیم. حال که با برخی از انواع سیستم های حمل و نقل شهری کشور آلمان آشنا شدید، در بدو ورود خود به این کشور دیگر دچار مشکل نخواهید شد چرا که اکنون با اطلاعاتی که در خصوص سیستم حمل و نقل کشور آلمان کسب نموده اید دیگر برای نقل مکان مشکلی نخواهید داشت. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

تاریخ انتشار 04 مهر 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر